Avelo Airlines zamówiły 50 embraerów 195-E2, gwarantując sobie prawo domówienia dodatkowych 50 samolotów tego typu. Ultraniskokosztowiec zamierza mocniej zaistnieć na amerykańskim rynku lotnictwaregionalnego.
Flota budżetowego przewoźnika składała się dotychczas wyłącznie z boeingów 737-800NG, które obsługują połączenia lotnicze między mniejszymi portami a dużymi hubami, jak i kilka loty do wakacyjnych kurortów w Meksyku oraz na Dominikanie, Jamajce i Portoryko.
Przewoźnik, który osądzany jest o partycypację w lotach deportacyjnych nielegalnych imigrantów z terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki, zamierza jeszcze bardziej rozbudować się połączeń regionalnych, stając się największym tego typu przewoźnikiem w USA o modelu niskokosztowym. Aby realizacja celu była możliwa, „tanie” linie lotnicze zdecydowały się na zamówienie 50 embraerów 195-E2, gwarantując sobie późniejsze opcje zakupu 50 dodatkowych wąskokadłubowców tego typu.
– Z przyjemnością nawiązujemy współpracę z Embraerem i wprowadzamy ten najlepszy w swojej klasie mały samolot wąskokadłubowy na rynek amerykański – powiedział założyciel i dyrektor generalny Avelo Airlines, Andrew Levy, dodając, że „wyjątkowe osiągi, rozmiar i wydajność sprawiają, że samolot ten jest idealnym wyborem dla przyszłego rozwoju regularnej sieci połączeń”. – Branża lotnicza w Stanach Zjednoczonych ewoluuje, a E195-E2 idealnie wpisuje się w naszą wizję wyjątkowej roli Avelo w tej ewolucji – zaznaczył Levy.
Avelo Airlines będą pierwszym amerykańskim przewoźnikiem, który będzie eksploatował największe samoloty komercyjne Embraera, co stanowi ważny kamień milowy w flagowym programie brazylijskiego producenta. Najnowsze embraery zmodernizują flotę ultraniskokosztowca, która liczy 22 wąskokadłubowce amerykańskiej produkcji, których średni wiek to przeszło 17 lat, jednocześnie poprawiając efektywność kosztową i obszar oddziaływania na kontynencie. Dostawy samolotów nowej generacji mają rozpocząć się w pierwszej połowie 2027 roku. Wartość zamówienia, według ceny katalogowej, wynosi 4,4 miliarda dolarów amerykańskich, nie wliczając opcji zakupowych.
– E195-E2 to przełom dla linii lotniczych, które chcą się rozwijać rentownie, jednocześnie podnosząc poziom obsługi pasażerów – uważa z kolei Arjan Meijer, prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation. – Avelo uzupełnia swoją flotę wąskokadłubową o najlepszy w swojej klasie model samolotu. Jego wyjątkowa oszczędność paliwa, cicha praca i możliwość operowania na krótkich dystansach, pozwolą na otwarcie nowych rynków i optymalizację pojemności w całej siatce połączeń – zauważył Meijer.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.